Let's Do It Romania!

Tuesday, 27 January 2009

Eurovision..eurofrictiunea

Nu m-am luat dupa George cu subiectul asta despre Eurovision, ci m-am gandit sa aberez si eu pe subiect, ca cineva care a fost aproape de acest concurs intr-unul din cele mai bune momente ale Romaniei in context.
Lucram la Media Services cand Nicola a castigat selectia locala si s-a dus sa ne reprezinte la concursul final.
Am fost mare agitatie interna la firma (e totusi o fitza pentru un artist roman sa participe la Eurovision, iar daca e si din ograda ta, cu atat mai bine), asa ca ne-am interesat cum putem sa-i crestem sansele Nicolei la finala. A fost momentul in care am luat contact cu cel care se ocupa de delegatia Romaniei, din partea TVR, domnul D.M.
El a fost cel care ne-a explicat ca Eurovisiunea este un concurs de interese, ca jocurile se fac si se desfac in spatele scenei, ca totul sta in forta delegatiei si in posibilitatile de PR atat inainte cat si in timpul competitiei.
A fost prima data cand un artist roman a avut CD-uri promotionale cu piesa pe care urma sa o cante la finala, CD-uri trimise la posturi de radio din toata Europa. A fost prima data cand o casa de discuri a investit in tinuta artistei si in promovarea ei (mape de presa, etc). Din pacate, n-a ajutat, la finala, tot Romania eram.
N-a fost mai bine nici doi ani mai tarziu, cand Luminita Anghel si Sistem au reprezentat Romania (macar am impus un standard sa se faca pentru reprezentantul tarii noastre ce facusem prima data pentru Nicola), iar prestatia pe scena a Luminitei a fost considerata fortata (imi aduc aminte ca un pusti din Israel cu care ne jucam la momentul respectiv intreba: "De ce tipa femeia aia pe scena?").
Fast forward cativa ani si ajungem la momentul 2008, cand am avut o sansa reala sa intram in finala cu o piesa care "pica" fix pe Eurovision:

Sau macar cu o piesa moderna, cu sanse de difuzare radio
Noi am ales sa fim "patrioti" si am trimis tristetea numita Nico si Vlad Mirita - Pe-o margine de lume (mai bine sareau).
Oricum, prezicerea mea e ca pana acest concurs nu va iesi din sfera TVR+Dinozaurii muzicii romanesti, nu vom avea niciodata sanse REALE sa facem o figura frumoasa la finala.
A...si ar trebui sa devenim si o tara cu capabilitati nucleare, dar asta e simplu.

1 comment:

  1. Anul asta castiga Catalin:)Eu asa zic!

    ReplyDelete