Let's Do It Romania!

Friday, 20 February 2009

World of Warcraft eco friendly? Not going to happen!

Am citit acu vreo doua zile o stire in care se povestea cum ca un nene, cercetator de felul lui, s-a gandit ca ar putea folosi popularitatea de care se bucura World of Warcraft (cel mai de succes joc al tuturor timpurilor) pentru a incuraja un comportament mai eco friendly la cei care il joaca.
Mai exact, el s-a gandit sa instaleze niste smartmeters (un fel de contoare Enel, dar virtuale) care sa masoare consumul calculatoarelor playerilor. Pe urma, rezultatele masuratorilor sa fie luate in considerare pentru performantele in joc ale unui player, grup, ghilda. Adica, daca eu am un calculator care consuma prea mult, o sa trag in jos ghilda sau grupul in care sunt. Daca consum putin, sunt jmecher.
In teorie, suna perfect si e o idee borderline geniala. La aproape 12.000.000 subscriberi la World of Warcraft, ar putea sa aiba chiar un impact major.
Este o singura, mica problema: World of Warcraft este un joc.
Care e problema?
De cand ma stiu, jocurile sunt motorul industriei IT, varful de lance al dezvoltarilor hardware, cainii husky ai saniei DirectX, vasla lotcii OpenGL, mana cereasca pentru ATI si the Holy Graal pentru nVidia.
If anything, World of Warcraft este scuza pentru a construi un computer mai performant, mai jmecher si ...din pacate pentru nenea de mai sus si ecologie, mai mancator de resurse (in special curent).
De la ultimul expansion pack eu am fost nevoit sa-mi schimb placa video, iar cand am cumparat-o, a trebuit sa iau si o sursa mai puternica, pentru ca cea pe care o aveam (un no name) urma sa nu faca fata. Chiar si asa, cand intru in joc incepe sa zumzaie coolerele ca dracii ca sa am si eu un fps decent.
Asa ca, sorry bud, dar nu se va intampla. Trebuie sa cautam solutii in alta parte.

No comments:

Post a Comment