Let's Do It Romania!

Wednesday, 27 January 2010

Vand apartament

Nu, nu e un anunt publicitar, e un fapt.
De prin toamna lui 2009 vrem sa vindem apartamentul in care a crescut si s-a dezvoltat Puffeh. Scopul este sa o mutam pe mama lu' Puffeh mai aproape de noi, iar din tranzactie sa-i ramana niste bani sa-si cumpere niste mobila noua si niste electrocasnice produse macar deceniul trecut.
So far so good, doar ca piata imobiliara e moarta in cotetz si sta cu spatele in usa. Bancile nu dau credite, cine prinde un credit vrea sa cumpere Palatul Parlamentului pe 1 leu, daca s-ar putea (cu restul sa-l mobileze) asa ca e greu sa gasesti un cumparator.
Evident, aici intervin "profesionistii" agentiilor imobiliare. Iata cum se desfasoara lucrurile:

Eu pun anuntul (progresiv la preturi din ce in ce mai mici), anuntul apare, telefoanele incep sa curga. Ei, cum credeti ca se desfasoara convorbirile cu "agentii"?

Pai, sa vedem.

1. Imi cer la telefon detalii care sunt postate in anunt (anuntul nu suna: vand apartament, astept provincia, sunt date toate amanuntele).
2. Imi cer poze cu apartamentul, desi anuntul e insotit (online) de toate pozele pe care le am si am avut voie sa le pun.
3. Ma intreaba unde se afla apartamentul (again, in anunt adresa e relativ clara).
4. Ma intreaba inca o data daca ce am scris in anunt e corect (Deci blocul e din 82, da?)
5. Unii pun intrebari pertinente legate de situatia apartamentului in eventualitatea unei tranzactii.
6. Marea, imensa majoritate, au o singura grija reala: daca in pretul apartamentului este inclus si comisionul lor (stiti, noi avem un comision de 3%, putem sa negociem pana la 2% dar nu mai jos).

Toate astea inainte de a-mi spune daca chiar au un client, daca un eventual client are banii respectivi, daca clientul cu bani cauta in zona respectiva sau daca apartamentul se incadreaza in dorintele clientului.

Fratilor, stiu ca e criza si ca v-a lovit grav, dar pe bune, 1% din ceva > 2-3% din nimic. Hai sa nu mai punem caruta inaintea cailor.

1 comment:

  1. Pentru jocu' aista iti trebe nervii tari!!!

    ReplyDelete