Let's Do It Romania!

Wednesday, 15 September 2010

Aventura celor cinci ghisee

Cand vine vorba de initiative afaceresti, mai mereu am fost in contratimp cu realitatile. Mi-am facut SRL de nevoie si acum am chinui sa scap de el, mi-am facut PFA cu gandul ca este the bee's knee si m-a pleznit Boc peste bot cu noile reglementari, in fine, ca marineru' shef "trec prin furtuni cu fruntea sus".
In demersurile mele pefeaistice, am vrut sa corectez o eroare generata de inregistrare la ANAF ca pfa cu norma de venit si impozitare pe norma intreaga (desi legea spune ca daca esti angajat cu norma intreaga pe durata nedeterminata norma de venit iti scade la jumate) si am purces la o cateva vizite la ANAF S6.

Primul lucru care m-a socat este constructia birourilor de la parter (persoane fizice): printr-o perversa combinatie intre dimensiunea tejghelei si inaltimea gaoacei prin care te vezi cu functionara, trebuie sa stai efectiv in pozitie de temenea. Totally fucked up.

In fine, dupa cateva cereri/livrari de acte, azi m-am dus sa imi ridic noua decizie de impunere si sa fac si plata (ca azi e ultima zi). Dupa ce-am parcat trei strazi mai la vale, pe drum ma rugam sa nu prind coada si Dumnezeul contribuabililor m-a ajutat: la ghiseul 3...NICI O PERSOANA. Woo hoo!

Suprizele placute se tin lant, in 30 de secunde aveam noua decizie de impunere in brate (era facuta deja) Woo hoo x10!

Then it started:
- Fiti amabila, pot sa si platesc, ca azi e 15 si stiti....
- Da sigur, mergeti la registratura sa va dea o viza ca sa puteti plati.

Asta fu' primul ghiseu.

- Saru-mana, as vrea si eu sa platesc si am nevoie de o viza.
(imi ia hartia si ii pune o stampila, swear to God altceva n-a facut).
- Acum ce fac?
- Mergeti la ghiseul 1.

Asta fu' al doilea ghiseu.

Ma asez la ghiseul 1 (4 persoane in fata mea). In 20 de secunde apare un cetatean care zice: daca vreti sa platiti, mergeti si la ghiseul 6, e liber.

Asta fu' al treilea ghiseu dar nu-l pun la socoteala ca n-am stat prea mult.

- Buna ziua, as vrea sa platesc.
- Aici nu se plateste, va fac doar nota de plata (si o face). Mergeti alaturi, la 7.

Asta fu' al treilea ghiseu (la care am stat).

D-na de la ghiseu, dupa ce primeste printr-un garlici nota de plata de la ghiseul precedent, face o noua hartie pe care mi-o da.
- Mergeti alaturi, la caserie.

Asta fu' al patrulea ghiseu.

La caserie a fost simplu, platesc, primesc hartie si rest, dau buna ziua si plec.

Asta fu' al cincilea ghiseu.

Eh, uite d-aia nu merg lucrurile in Romania si nu vor merge niciodata, pentru ca absolut nimeni nu se gandeste la cetatean cand face sisteme de genul asta. Iar "valul de concedieri" din administratia publica e de poza, munca sigur nu s-a eficientizat (din lipsa de personal) la ANAF S6.

Thank God for e-banking!

No comments:

Post a Comment