Let's Do It Romania!

Wednesday, 29 September 2010

"Ziua cea mai lunga" in fiecare zi

Am citit in urma cu multi ani cartea la care fac referire in titlu si am ramas marcat de un capitol din ea, pe care am sa-l redau pe scurt ca sa intelegeti contextul acestei postari.

Capitolul se numea (in traducere, ca am citit cartea in romana): Cum functioneaza o dictatura.

Pasionatii de istorie stiu ca in ziua debarcarii din Normandia, nemtii aveau in zona atacata de aliati suficiente forte pentru a respinge orice asalt al acestora sau cel putin pentru a creste pierderile in randul inamicilor cu mult peste cat a fost.

Este vorba de niste divizii de blindate, considerate elita acestei arme in armata germana.

Aliatii isi luasera toate masurile de siguranta posibile, intoxicand spionajul german pentru a-i convinge pe nemti ca debarcarea va avea loc in alta zona decat cea reala, respectivele divizii acoperind zona "falsa". Chiar si asa, daca ordinul de atac ar fi fost dat la timp, respectivele divizii ar fi putut sa provoace o schimbare majora in modul in care s-a desfasurat D-Day.

Ordinul nu a venit. Intoxicarea a functionat pana la un punct, dupa care a intervenit absurdul. Pentru ca reprezentau elita armatei germana, diviziile de blindate erau sub directa comanda a lui Hitler. In momentul in care vestile despre debarcarea aliata au fost suficiente pentru a avea certitudinea ca este "the real deal" si nu o diversiune (intoxicarea again), cei care trebuiau sa comunice cu Fuhrerul si sa obtina ordinul de atac pentru diviziile de blindate...waitz for it....here it goes: NU AU AVUT CURAJUL SA-L TREZEASCA PE HITLER! :-)

Tocmai am avut un moment in my work day care m-a facut sa-mi amintesc de acest capitol. Desi am o criza pe maini (pe care n-am provocat-o eu) cei care ar putea sa contribuie la rezolvarea ei nu o fac pentru ca "nu pot sa intru peste el sa-l deranjez" :-)

WTF!

No comments:

Post a Comment